Wat zijn de kosten van payroll

De payroll kosten bestaan uit het gewerkte aantal uren x het brutoloon x de omrekenfactor die het payrollbureau berekent. De omrekenfactor bedraagt meestal rond de 1,7. Als een medewerker bijvoorbeeld € 10 bruto verdient en 30 uur heeft gewerkt, zijn de kosten payroll in totaal 10 x 30 x 1,7 = € 510 euro. De payroll kosten zijn hoger dan het brutoloon maar daarin zijn wel de afdrachten sociale lasten, het vakantiegeld, het verlof en ziekteverzuim verrekend.

 

Heeft het zin om payrolltarieven te vergelijken?

De payrolltarieven die worden gehanteerd verschillen soms maar enkele procenten. In absolute zin kunnen de payrolling tarieven echter tienduizenden euro's meer of minder aan payroll kosten opleveren. Alhoewel sociale lasten en belasting e.d. voor elk payrollbureau hetzelfde is, verschilt het payrolltarief vooral door de winstmarge die het payrollbureau als opslag hanteert. Het loont dus snel de moeite om payroll offertes met elkaar te vergelijken en zo op de kosten payroll te besparen.

 

Vrijblijvend 4 payrolloffertes ontvangen

Via deze site ontvangt u direct, vrijblijvend en gratis 4 payrolloffertes. Wij hebben de beste payrollbedrijven al voor u geselecteerd zodat tevens van kwaliteit verzekerd bent. Vul uw gegevens in op het formulier en u ontvangt direct maximaal 4 offertes in uw mail.